شهید سید علی اصغر محبوبی

شهید سید علی اصغر محبوبی نام پدر : سید حسن نام مادر: سکینه رضایی تاریخ تولد : 01/01/1303 تاریخ شهادت : 05/09/1357 محل شهادت : بابل ، اجابن گلزار: شهدای گله محله

ادامه مطلب

نحوه شهادت شهید سید علی اصغر محبوبی به روایت فرزندشهید حاج احمد محبوبی:
شهید سید علی اصغر محبوبی از بازاریان  متعهد و مومن  و از خانواده های مذهبی شهرستان بابل بوده است. در کوران انقلاب  و تظاهرات مردمی برعلیه رژیم منحوس پهلوی دریکی از روزها که شهر بابل روز خونباری را بخود دیده بود ورژیم مستقیم بطرف مردم با شلیک گلوله وگاز اشک اور بشدت مورد تهاجم قرار داده بود.
همانروز ایشان صبح که  روز شهادتش با ماشین شخصی خود مجروحان زیادی را به بیمارستان انتقال داده بود.و فعالیت زیادی در اینکار داشته بود و درنهایت کنار  منزل خود واقع در خیابان بازار محدوده اوجابن در تاریخ 1357/9/5ودر سن 53 سالگی و با شلیک مستقیم  گلوله ژ3دژخیمان پهلوی به خیل شهدای انقلاب پیوست.
در اذر سال 1357 رژیم منحوس پهلوی حملات خودراتشدید کرده بود و با اوردن نفربر های نظامی به داخل شهرها موجب جریحه دار شدن احساسات مردمی شده بود و یکی از راهکارهای مردم بابل برای اینکه نفر برها نتوانند از خیابان ها عبور کننددرختان کنار خیابان بازار را با اره قطع و وسط خیابان انها را چیدندتا این نفربرهای نظامی با اون افراد نظامی ( این نیروها از کادر انتظامی بابل نبودند و از پادگانهای نظامی اورده بودند)عبور کنند.در این عکس که راهپیمایی مردمی بابل که محدوده بازار محله اجابن نزدیکی محل شهادت شهید محبوبی را نشان میدهد که درختان قطع شده کنار خیابان  بعلت عدم عبوراین نفربرها بوده است.
شهید سید علی اصغر محبوبی، بزاز بازار چهارسوق بابل بود خیابان بازار محدوده اوجابن در تاریخ 1357/9/5ودر سن 53 سالگی و با شلیک مستقیم  گلوله ژ3دژخیمان پهلوی به خیل شهدای انقلاب پیوست.

 

ویدئوها

صداها

کاربران آنلاین10
بازدیدکنندگان امروز 48
بازدیدکنندگان دیروز 590
کل بازدید ها 742268